. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

14.9.16

Snak om løb og motivaton + 5 TIPS til at holde motivationen oppe

Hej piger. Som jeg nævnte her, så er jeg begyndt at løbe igen, og prøver desuden at leve lidt sundere. Jeg løber i hvert fald hver anden dag, og så træner jeg en gang imellem, går nogle ture og har lidt større fokus på at spise sundt. 

Jeg elsker, elsker, elsker at se og mærke resultater, og de begynder faktisk ret hurtigt at komme, når først man er gået i gang. Ikke at jeg kan se nogle resultater endnu, men jeg kan helt sikkert mærke, at jeg kommer i bedre og bedre form. Jeg sætter altid appen Endomondo til, så jeg kan holde styr på mit løb, og jeg kan se at jeg hele tiden forbedrer min tid, og så synes jeg ikke længere mine løbeture er så hårde. Det er rigtig rart, og helt bestemt en kæmpe motivationsfaktor. Og nu hvor vi er ved det, så vil jeg lige komme med et par tips til, hvordan man holder motivationen oppe (eller måske generelt bare nogle tips til en sundere livsstil) - jeg synes i hvert fald selv, at det kan være lidt (meget) svært en gang imellem, så jeg har fundet nogle tips, jeg i hvert fald synes hjælper - så læs med nedenunder<3

1. Sæt dig et mål, uanset om det er at tabe et par kilo, komme i god form, få mere energi eller noget helt andet, og skriv ned løbende, når du ser forbedringer/resultater - brug fx. en app der kan holde styr på din træning, så du kan se, når det går fremad, og blive motiveret til at fortsætte for at se endnu flere og endnu bedre resultater. Jeg bruger som sagt Endomondo, som kan indstilles til mange forskellige former for motion, hvilket er helt vildt smart.

2. Forestil dig dit mål og dig selv når du har gennemført dit mål og har den krop, den kondition eller den energi/livsglæde, du i sidste ende ønsker dig. Jeg tror bestemt det vil holde motivationen oppe, og så virker det stykke chokolade pludselig ikke så vigtigt længere ;)

3. Lad være med at tænke motion som noget surt der bare skal overståes, eller som en "straf", fordi du har spist lidt for usundt lidt for længe. Prøv i stedet at tænk det som noget positivt og vælg en form for motion du godt kan lide, som du kan glæde dig til. Jo mere du bilder sig selv ind, at det er noget du godt kan lide, jo mere kommer du også til at tro på det, og så bliver det faktisk til noget du godt kan lide. Og så bliver det altså meget nemmere at komme ud af døren og afsted!

4. Start stille ud, så du ikke kører træt i det med det samme, og falder tilbage i gamle vaner. Start med at træne/løbe/motionere bare et par gange om ugen i ikke så lang tid, og begynd så efterfølgende fx. at løbe længere og længere ture, træne flere gange om ugen osv. Det samme gælder for kosten. Start med at skære ned på slik, sodavand og hvidt brød, og så skal resten nok komme senere.

5. Invester i nyt træningstøj, som du så kan glæde dig til at komme ud og træne i, eller fortæl dig selv, at "når jeg har tabt de første 5 kg, må jeg....", eller "hvis jeg løber nu, kan jeg.... i aften", og beløn så dig selv med egentlig hvad som helst, når du har opnåt dette, så længe det selvfølgelig ikke er et eller andet usundt - det kan fx. være en ny trøje, du har gået og kigget på, et varmt bad og en ansigtsmaske, en smoothie eller lign.
................................................................................................................................,,,,,,,,,,............................................

Ingen kommentarer :

Send en kommentar